سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
آیت‌الله حائری شیرازی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری در همایش ملی ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی كنگره بزرگ اربعین حسینی گفت: اگر بخواهید نهال دوستی بنشانید، بیایید اربعین را به عنوان پرچم كشتی تمدن عالم اسلام نشان دهید.

به گزارش سرویس استانهای خبرگزاری «حوزه» از تهران ، آیت الله حائری شیرازی در همایش ملی ظرفیت های فرهنگی و تمدنی كنگره بزرگ اربعین حسینی گفت: اربعین این ارزش را دارد كه برای آن جلسات تحقیقی  بسیاری برگزار گردد؛ امروز برای معرفی اربعین به دنیا دیر شده و خیلی زودتر باید این اقدام انجام می شد و یك مقدار مسلمانان كم كاری كردند و این از مظلومیت اسلام و اربعین است.

وی درباره تمدن غرب عنوان كرد: آن ها چیزی نداشته بلکه ادعای توخالی دارند ولی با همین حرف ها عالم را  سرگرم کرده اند؛ اما اسلام همه چیز دارد ولی نحوه عرضه آن صحیح نیست.

این استاد حوزه با ذکر مثالی گفت: اسلام بهترین مواد اولیه و گندم را دارد و مسلمانان باید از این گندم نان، درست كنند. رقیب اسلام گندم فاسدی دارد اما كارخانه نانوایی دارد و مواد اولیه كهنه شده و بدون ویتامین را به نان خوشمزه تبدیل می كند. این طرفی ها گندم را همین طوری سر سفره می گذارند و نان فاسد آن را ما می خوریم.

عضو خبرگان رهبری با تاکید براینکه عدالت خارجی ها سراب است یادآور شد:. پنج كشوری كه قدرت كشتار دارند، فقط برای حفظ منافع خود تلاش کرده و تمام آنچه می گویند با عمل آنها متفاوت است

علوم از متون اسلامی استخراج نشده است

وی با اشاره به مظلومیت اسلام افزود: این از مظلومیت مسلمانان است كه نتوانستند از اسلام، علم استخراج نمایند و اقتصاد و مدیریت را علمی كنند كه خود مسلمانان از مدیریت غیر اسلامی تبعیت نكنند. مدیریت تمدن غرب بر مبنای انسان شناسی پخته نیست و كسانی كه هیچ اطلاعی از عالم ندارند، می بینیم كه سیاست و اقتصاد را عرضه می كنند.

آیت الله حائری شیرازی ادامه داد: تمدن غرب به هر چیزی انسان را دعوت كرده و فرا می خواند اما هرجا كه از آب صحبت كردند، سراب بود؛ اساس حیات و زندگی انسان امنیت، عدالت، آزادی، حرمت انسانی و محبت است ولی غربی ها در پی هرچه آمدند به سراب رسیدند.

وی اظهار كرد: در عهد حجر، خطر این بود كه با زور بازو، قلوه سنگی را پرتاب كنند و سری را نشانه بگیرند اما الان آن قلوه سنگ به كلاهك هسته ای تبدیل شده است.

آیت الله حائری شیرازی درباره تفاوت دین و علم توضیح داد: علم چیزی را در اختیار ما می گذارد كه دیگران را از تجاوز به ما باز می دارد اما اگر دین حكمفرما باشد اول ما را از به غیر باز می دارد و ارمغان دین بازداشتن خود از تجاوز به غیر است. دین تمدنی به وجود می آورد كه جلوی تجاوز خود، خود به دیگران و حتی غیر به غیر را می گیرد.

ارمغان محبت اربعین برای مسلمانان

وی درباره ارمغان محبت اربعین برای مسلمانان گفت: اربعین انسان ها را به یكدیگر گره می زند و این در دنیایی كه همیشه دشمنی دیده می شود، زیباست. اگر بخواهید نهال دوستی بنشانید، بیایید اربعین را به عنوان پرچم كشتی تمدن عالم اسلام نشان دهید.

جهان تشنه محبت اربعین است

آیت الله حائری شیرازی در ادامه خطاب به دست اندركاران فیلم‌سازی گفت: باید رابطه محبت صاحبخانه را نسبت به مهمان های اربعین فیلم‌برداری  کرد، نباید انتظار داشت سینمای شرق یا غرب این كار را انجام دهد بلكه این یك فیلم مستند است و قهرمان های آن كار می كنند و زنده اند،  جهان تشنه محبت اربعین است و این محبت را عرضه كنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha